Ahad, 10 April 2011

nape awak syg saya ? , em , em , em , bila da syg ta perlukan sebb !_!

assalamualaikum :)


hati kita sebenar nye simple sgt . dia ta memerlukan wang yg berjuta-2 mahupun emas permata yg bernilai tinggi .  cukup la ia dijaga dan dibaja dgn penuh kasih syg .kasih syg pula 1 perkara yg subjektif . kasih syg dr Allah , dr Ibu , dr Ayah , dr Kawan , dr Suami , dr Anak-2 dan juga dr semua .

sayang ! , 1 perasaan yg ta perlu diungkap lg . bertahun-2 ia hidup subur di hati setiap org . ada masanya dia mencari kpd siapa ia harus pergi .bersediakan untuk menerimanya ? 

okay , aku na berbalik kpd topik yg aku baru je fikir td . HAHA , . entah la kenapa , rasa macam rajin semacam na buat entry dan menaip berdasarkan hati dan pandangan sendiri . menulis mengikut aliran tangan tanpa perlu di drafrt kan . 

bila kita da syg , kita ta perlu menjawab sebb nya kenapa kita syg , betul ta ?

dia ta handsome , kenapa syg kan dia ?
dia ta berharta , kenapa syg kan dia ?
 dia ta terkenal , kenapa syg kan dia ?
dia bkn golongan yg genius , kenapa syg kan dia ?

terlalu subjektifkan untuk dijawab sebb bila hati da tertaut , sebb untuk tautan itu tidak terjawab . hati nya tertanya-2 tapi ta menemukan jawapan . sewel ka ? , tentu ridak sekali . sebb fitrah nya syng itu ada . seperti juga syng seorang sahabat kpd sahabat yg lain . aku perempuan , dia perempuan , aku syg kan dia , dia syg kan aku . tapi kenapa syg itu begitu tinggi hingga dia tidak boleh membelakang kan aku ? kenapa aku syg sgt dia ? ! tiada jawapan ! 


hati-2 ni berkasih syg kerana Allah .


aku teringat ! prnah seorang perempuan bercerita , cikgu ku mungkin . dia prnah bertanya kan suami nya , kenapa sepanjang kita berkahwin bertahun-2 , abg ta prnah mengungkap kan i love you kpd saya ? abg syg kan saya atau tak ? 
suami nya menjawab , ungkapan i love you tu hanyalah ungkapan semata-2 . tidak perlu kan sebb kenapa saya tidak mengungkap nya . cukuplah sekadar bukti kasih syg saya ni , perkahwinan kita bertahan lama tanpa badai besar yang melanda "


em , simple bukan ? .

kenapa awak syg saya ? em , em , em ! bkn itu bermaksud gagap ataupun syg itu tidak ada nilai . tapi disebab kan syg itu tidak ternilai sehingga tidak menjumpai sebb yg sesuai bagi soalan itu .


berapa harga kasih sng awak kpd saya ? RM 10 000 . senang untuk dijawab . kualiti syg itu ? 




berapa harga kasih syg awak kepada saya ? _________ [blurr] bkn sebb tidak berharga dan nampak murah tapi infinity sehingga tidak tercapai dek akal untuk mengira nilainya yg sebenr. kualiti syg itu ? em , hanya si dia yang  tahu . 

kasih syg Allah kpd umatnya ,
kasih syg ibu bapa kpd anak nya ,
kasih syg suami kpd isteri nya ,
kasih syg sahabat kpd sahabat nya ,
semua itu tidak memerlukan sebab !
cukuplah dgn hati yg merasai kemanisan kasih syg yg dikurniakan :))



wassalam ~

Tiada ulasan: